Referanser

Brilleland
Vi ønsket et nytt syn på beste metode for å ivareta våre kunder i alle situasjoner.
Brilleland kom i kontakt med Solid Utvikling i 2014, da vi ønsket et nytt syn på beste metode for å ivareta våre kunder i alle situasjoner.
Solid har gjennom disse årene hjulpet oss med kunnskap og verktøy for å løfte våre kunders opplevelser til nye nivåer når de går inn i våre butikker. Solids medarbeidere har vist seg som meget engasjerte, imøtekommende og fleksible kursholdere og samarbeidspartner.
Da vi startet prosessen i 2014 holdt Solid i alle tråder for oss og leverte kvalitetskurs til en liten pilotgruppe, holdt av dyktige, engasjerte og inspirerende konsulenter. Dette har vokst slik at vi i dag håndterer grupper som er større enn i oppstarten, men basert på kvalitet i gruppen. På veien har konseptet også utviklet seg til å bli en del av en ny kultur i Brilleland. Denne prestasjons- og tilbakemeldingskulturen skal leve videre i Brilleland, og vi har fått mange gode råd og støtte på veien slik at vi i dag kan stå på egne ben med dette programmet for alle våre medarbeidere - som gleder seg til å bli med på denne reisen.
Vi takker Solid for raushet, tålmodighet og ønsket om at Brilleland skal lykkes. Vi oppfatter Solid som meget profesjonelle, kunnskapsrike og de jobber for at deres kunder skal oppnå ønskede resultater. Vi har vært strålende fornøyd med Solid gjennom prosessene vi har hatt med dem. Ønsker dere hjelp til å endre prosesser for mestring, og prestasjonskultur, salgsledelse, relasjonell kompetanse eller konflikthåndtering i bedriften, anbefaler vi å ta kontakt med Solid Utvikling.
Kjetil Nygaard Engen
Kjededirektør, Brilleland
Les mer

Betonmast
Samarbeid lederutvikling
Betonmast er en av Norges raskest voksende entreprenørselskap og bruker mye ressurser på å utvikle fremtidige ledere til å stå tryggere i sin rolle. I denne satsingen har vi et samarbeid med Solid Utvikling AS. Susann Goksør Bjerkrheim er vår kontaktperson og vi opplever at Susann og hennes kollegaer bidrar gjennom vår ledertrening til å forsterke kulturen i vårt selskap.
Les mer

Infratek
Fra god til å bli bedre.
I et marked med sterk konkurranse og behov for økt kompetanse og konkurransekraft, har avdeling kabel i Infratek engasjert Solid Utvikling til å bistå med individuell og kollektiv prestasjonsutvikling som skal bidra til å bygge en robust prestasjonskultur i avdelingen. Jeg som ansvarlig leder for avdelingen ser betydelig utvikling hva gjelder individuelle og kollektive prestasjoner etter 4 måneders samarbeid med Solid. Årsaken ligger i felles forståelse av hva som kreves og respekt for den enkeltes motivasjon og atferd. Med økt fokus på hvordan vi samhandler, planlegger og en bevisst bruk av feedback i hverdagen, har jeg også registrert store personlige fremganger og bedre resultatet enn planlagt for 2016.
Jan Torstensen
Avdelingsleder
Les mer

Centerpoint AS
Jeg deltok på kurset "Forhandlingsferdigheter i anbudsprosesser" i november 2014 med Geir Lasse Andresen som kursholder.Bid Manager, Centerpoint AS
Les mer

Politiets Data- og materielltjeneste
MTS 3 - Forhandlingsferdigheter i anbudsprosesser
"I løpet av kurset fikk jeg mye bedre forståelse av hvordan man skal gå frem for å skape merverdier for begge parter gjennom en forhandlingsprosess. Kursholderne var meget dyktige, og gikk rett til kjernen i forhold til hva som er viktig for å lykkes i forhandlinger. Spesielt ga de praktiske øvelsene og personlige tilbakemeldingene effektiv læring.
EU-kommisjonen legger opp til at forhandlinger skal kunne benyttes i større grad i forbindelse med offentlige anskaffelser. Utvidet adgang til dialog med leverandørene i anskaffelsesprosessen gir større muligheter til å gjøre gode innkjøp. Derfor er det viktig for offentlige innkjøpere å styrke sine forhandlingsferdigheter."
Rolf M. Groth
Innkjøpsleder i Politiets Data- og materielltjeneste
Les mer

Fjellinjen AS
"Da vi startet samarbeidet med Solid Utvikling AS var det overordnede målet å øke kundetilfredsheten og styrke omdømmet vårt.
I tillegg ønsket vi å innføre en tilbakemeldings- og prestasjonskultur i Kundeservice. Valget falt på Solid Utvikling AS på grunn av deres fokus og tro på trening, og at de var opptatt av å bli kjent med oss og bransjen vår. For oss har dette vært et suksessfullt samarbeid som virkelig har gitt resultater, spesielt når det gjelder utvikling av kundetilfredsheten.
Da vi startet hadde vi målt kundetilfredshet på 77. Den har gradvis steget som følge av vårt fokus på utvikling av kommunikasjon med kundene. De følgende målingene har ligget på 85, og nå ble siste måling 91. tillegg viser tilbakemeldingene fra medarbeiderne at de har blitt bedre kjent med både kundens og deres eget reaksjonsmønster, og at de reflekterer mer over egne prestasjoner. Dette kommer både kollegaer og kunder tilgode."
Janne Merete Engeskog
Kundeservicesjef, Fjellinjen AS
Les mer

Rica Hotels
"Rica Hotels har hatt gleden av å samarbeide tett med Solid Utvikling siden 2001. Solid Utvikling holder jevnlig et seks dagers kurs i lederutvikling basert på 3 moduler à 2 dager som kontinuerlig tilpasses Rica Hotels’ behov.
Lederkurset har bidratt til faglig utvikling, trygghet og økt motivasjon for de over 1000 lederne som hittil har deltatt på kursene. Solid Utvikling skaper engasjement ved å utfordre kursdeltagerne gjennom trening og rollespill for å lære effektiv ledelse og å skape en prestasjonskultur. Solid Utvikling er svært anerkjent blant våre ledere og har bidratt til at Rica Hotels’ medarbeidere gjennom godt lederskap skaper positive gjesteopplevelser, fornøyde medarbeidere og gode resultater for hotellkjeden."
Med vennlig hilsen
Sidsel Haavardtun
HR direktør/ Vice President Human Resources at Rica Hotels
Les mer

Athene Kursformidling
"Vi har samarbeidet med Solid Utvikling i 11 år på både åpne og bedriftsinterne kurs, mest med Bernt Hovind og Per Nørbech.
Solid Utvikling leverer alltid godt og får strålende tilbakemeldinger fra våre deltakere og kunder. I tillegg er de fleksible og gode samarbeidspartnere."
En oversikt over våre åpne kurs med Solid Utvikling finner dere på denne nettsiden: www.kursformidling.no/kursoversikt
Med vennlig hilsen
Mariann Holmgren
Tlf. 92 48 05 72
Les mer

Bodø Kommune
"I november 2011 kjørte Susann Goksør Bjerkrheim et opplegg for alle medarbeiderne på Flyktningkontoret ifb med et personalseminar, ”Suksesskriterier for lagspill”.
Dette ble en stor suksess. Hun hadde satt seg godt inn i vårt arbeid gjennom skriftlig materiale og samtaler. Dette gjorde at hun fikk relevante problemstillinger i opplegget. Hun fikk alle til å delta og medvirke og bød på seg selv på en veldig positiv måte.
Flyktningkontoret var veldig fornøyd med opplegget og vi vil gjerne bruke henne igjen ved en seinere anledning."
Med vennlig hilsen
Elsa Stensøy
Seksjonsleder Kvalifisering
Flyktningkontoret
Les mer

SAS
"Vi har hatt et meget godt samarbeid med Solid Utvikling ved Per Nørbech i forbindelse med gjennomføring av SAS lederprogram, i perioden 2010-2012.
Samarbeidet har vært preget av engasjement, energi, faglig tyngde og relevante suppleringer basert på Pers solide erfaring. Ikke minst har samarbeidet og dialogen vært preget av en positiv, åpenhjertig og god tone."
Ingrid-Hartvig.Taasen
Manager People Development
Strategic Leadership & Mobility
OSLIZ-U Scandinavian Airlines
+4795716864
Les mer

Gjensidige
"Solid Utvikling AS er valgt som samarbeidspartner for Gjensidigeskolen i Norge, og har vært med siden oppstarten i 2009. Solid er aktivt med i utviklingsprosesser for nye programmer, og videreutvikling av eksisterende. De leverer i tillegg mye av den operasjonelle og pedagogiske gjennomføringen av kursaktiviteter i skolen."
Gjensidige har jobbet systematisk og helhetlig med kompetanseutvikling over tid, og vant Kompetanseprisen i 2010. All kompetanseutvikling i selskapet er sterkt strategisk forankret, og toppledelse og øvrig ledelse viser stort engasjement og synlig involvering i utviklingsprogrammer.
For å styrke konsernets kompetansesatsning, ble Gjensidigeskolen startet i 2009. Skolen er organisasjonens akselerasjonsfelt for gode kundeopplevelser, høy prestasjonskultur og aktiv trening i hverdagen. Mer enn 1400 ledere og medarbeidere i salg- og oppgjør har deltatt i kursprogrammer i skolen siden oppstarten i 2009.
Hovedfokus for skolen er å styrke Gjensidiges merkevare gjennom utdanning av kompetente medarbeidere og ledere som leverer vår merkevare til kundene. Hver eneste dag, med best kvalitet og i alle treffpunkter. Solid har vært, og er, en flott samarbeidspartner for skolen. De har vært med å utvikle og levere programmer med bredt spekter av fagområder. Solids styrke ligger blant annet i konsulentenes fagkompetanse, og de kloke pedagogiske tilnærmingene og verktøyene de har valgt for gjennomføringen av våre programmer. Vi mottar gjennomgående gode tilbakemeldinger fra ledere og øvrige deltakere i skolen, sier Miriam Ellinggard, leder i Gjensidigeskolen.
Solid Utvikling AS er i tillegg valgt som samarbeidspartner for kursleveranser innenfor enkelte frittstående program, som eksempelvis Møteledelse og Presentasjonsteknikk.
Les mer

Sykehuspartner
Sykehuspartner er felles tjenesteleverandør for Helse Sør-Øst innen IKT, Brukerstøtte, HR og Innkjøp/logistikk.
Vi utvikler, eier og leverer tjenester og IKT løsninger til Helseforetakene, slik at de skal kunne fokusere på pasientbehandling. Sykehuspartner ble etablert i 2003 og eies av Helse Sør-Øst. Vi er 800 ansatte som betjener over 70.000 brukere på sykehusene.
Høsten 2009 gjennomførte Sykehuspartner en omfattende virksomhetsoverdragelse og reorganisering av virksomheten. Som følge av dette etablerte vi våren 2009 et samarbeid med Solid Utvikling i arbeidet med organisasjonsutvikling, introduksjon av nye medarbeidere og utvikling av felles kultur.
Programmet vi utviklet i fellesskap var en viktig strategisk satsning for å skape en felles plattform for endringskultur i Sykehuspartner. Totalt gjennomførte over 770 medarbeidere og ledere samme program som gikk over en hel dag med oppfølgingsaktiviteter.
I tillegg til en presentasjon fra ledelsen fokuserte seminaret på følgende temaer:
- Endringer og omstillinger
- Omdømme og kundeopplevelse
- Prestasjonskultur og tilbakemeldingskultur
Solid Utvikling representert ved Susann Goksør Bjerkrheim og Morten Andresen leverte et profesjonelt og vellykket konsept tilpasset Sykehuspartners behov. Susann er en inspirerende og kunnskapsrik rådgiver og foredragsholder med relevant erfaring fra idrett og næringslivet innenfor kommunikasjonsteknikk, prestasjonstrening, motivasjon og endringsprosesser. Morten har en solid faglig forankring og relevant næringslivserfaring innenfor serviceledelse, relasjonelle ferdigheter og omdømmebygging som var spesielt viktig for oss. Tilbakemelding fra deltakerne var svært positive og evalueringen viste at dette programmet dannet et godt grunnlag for endringsprosessene virksomheten har vært igjennom de siste årene.
Noen tilbakemeldinger fra deltakerne:
- Fin dag, får noen nye tanker om hvordan vi skal jobbe videre
- Setter i gang noen prosesser om hvordan andre ser på oss
- Kjempefint, mine forventninger har blitt innfridd
- Artig å se at foreleserne kommuniserer det samme budskapet på forskjellige måter
- Fått noe å ta med oss videre, tenker over hvordan jeg forholder meg til kundene
- Faglig dyktige og inspirerende forelesere
Sykehuspartner er svært fornøyd med samarbeidet med Solid Utvikling og deres evne til fleksibilitet, evne til å sette seg inn i våre behov og tilpasse konseptet underveis i prosessen. Vi kan gi dem våre beste anbefalinger.
Med vennlig hilsen
Ine Foss
avdelingsleder (konst.) Brukerstøtte Prosess
Les mer