Gjennomføring av gode medarbeidersamtaler – Sikre mer kvalitet i medarbeidersamtalen
Medarbeidersamtale er en del av det arbeidet med oppfølging av medarbeidere, også en del av det systematiske HMS-arbeidet. Det er en glimrende mulighet for ledere og ansatte og snakke om gjensidige forventninger til hverandre. Kvaliteten på og effekten av disse samtalene, er ofte betinget av lederens kompetanse til å gjennomføre gode samtaler og på relasjonen til den ansatte. Temaene i samtalen bør inneholde både tilbakemeldinger og på forventninger fremover i et forbedrings—og utviklingsperspektiv. For at slike samtaler blir gjennomført med god kvalitet, er det en rekke praktiske tips vi kan bidra med for å hjelpe ledere til å sikre gode medarbeidersamtaler og samtidig styrke relasjonen leder-ansatt.
Varighet
1/2 dag Teams
Min. antall deltakere
6
Pris
4.000,–
På kurset får du vite mer om
- Hva som skal til for at medarbeidersamtaler oppleves som effective og meningsfulle
- Hvordan du kan forberede gode samtaler
- Konkrete kommunikasjonstips i samtalen
Metode/form
Kurset vil bestå av teoretiske innledninger, refleksjon og diskusjoner, beskrivelse av praktisk verktøy.
Gjennomføring
Kursert gjennomføres som en halv dag digitalt. Målgruppen er ledere og HR-ressurser.
Forberedelse/forkunnskaper
Ingen spesifikke krav til forkunnskaper.
Kursansvarlig
Geir Lasse Andresen
Jurist / partner
- Lederutvikling
- Medarbeiderskap og relasjonsutvikling
- HMS kurs
- Psykososialt arbeidsmiljø
- Forhandlinger
- Kundekommunikasjon
- Salg og salgsledelse
- Konflikthåndtering og mekling
- Vanskelige samtaler