Relasjonskompetanse og tilpasset kommunikasjon

Tjenester / Utvikling av ledere og medarbeidere / Medarbeiderutvikling / Relasjonskompetanse og tilpasset kommunikasjon

Du har sikkert erfart at enkelte relasjoner oppleves positive, energigivende og konstruktive, mens andre oppleves som utfordrende og skaper uenighet, irritasjon, konflikter og kommunikasjonsproblemer.

Godt leder- og medarbeiderskap handler i stor grad om å bli dyktig til å håndtere relasjoner gjennom relasjonskompetanse som gir selvinnsikt samt forståelse for andre.

Mennesker som er gode på relasjoner lytter godt, viser forståelse, tilpasser sin atferd og kommunikasjon, er oppriktig interessert, vekker tillit og fremstår som troverdige. Dette er bare noe av det som gjenkjenner mennesker med god relasjonskompetanse. Dette er avgjørende for ledere og medarbeidere som skal fungere effektivt i sunne arbeidsmiljøer. Relasjonskompetanse er også avgjørende i kundekommunikasjon i møte med kunder og i tilpasset kommunikasjon i salgsprosesser.

Solid bidrar med å styrke forståelse av relasjonell kompetanse samt utvikling av ferdigheter for å samspille best mulig med sine kollegaer. Dette vil også heve prestasjonskvaliteten i virksomhet og bidra til en konstruktiv håndtering av uenigheter.

Ta kontakt for en uforpliktende prat om dette temaet og hva vi kan tilby deg eller din virksomhet!

Kontakt

Morten Andresen

Daglig leder / partner

Geir Lasse Andresen

Jurist / partner

Per Andre Nørbech

Psykolog / partner

Susann Goksør Bjerkrheim

Konsulent / partner

Siri Maria Midré

Konsulent

Jone Johannessen

Konsulent / partner